1. Zdjąć zbiornik paliwa, odkręcić pokrywę filtra powietrza, wyjąć filtr powietrza (opis TU)
2. Odkręcić cztery śruby mocujące airbox.
3. Zdemontować plastikową nakładkę na pokrywę głowicy, odłączyć przewody odmy, wyjąć dolną część airboxa.
4. Poluzować nakrętki linek gazu, odczepić linki.
5. Odkręcić plastikową nakrętkę cięgna ssania, wyjąć cięgno z uchwytu, wysunąć z obejmy pokrętło regulacji wolnych obrotów.
6. Odkręcić śrubę spustową, odkręcić korek chłodnicy, spuścić płyn chłodzący. Odłączyć rurkę.
7. Wykręcić do połowy śruby spustowe nr 1, 1a w obu gaźnikach żeby spuścić paliwo z komór pływakowych. Odłączyć rurkę od trójnika nr 2. Poluzować opaski zaciskowe króćców gaźnikowych nr 3. Wymontować gaźniki, podczas wyjmowania odłączyć od spodu przewód chłodniczy nr 4.
8. Rozłożyć gaźniki na czynniki pierwsze. Jeśli to Twój pierwszy raz - ROBIĆ ZDJĘCIA każdego etapu! To zapobiegnie problemom typu: Gdzie, k...wa, szła ta rurka?? . Gaźniki różnią się między sobą dyszami, iglicami, sprężynami membran. Żeby nie pomylić między sobą - demontować do dwóch opisanych pudełek.
Uwaga nr 1: żeby wykręcić śruby mieszanki nr 5, najpierw należy je wkręcić do delikatnego oporu, licząc obroty, dopiero potem wykręcić całkowicie. Po czyszczeniu - wkręcić do oporu i wykręcić o policzoną ilość obrotów. W gnieździe może zostać sprężynka, metalowa podkładka i oring.
Uwaga nr 2: jeśli nie ma w planach/nie ma możliwości zrobić synchronizacji gaźników - nie rozdzielać ich.
Uwaga nr 3: przy odkręcaniu pokryw membran (okrągłe, czarne, z tworzywa) uważać na wyskakującą sprężynę. Membrany są delikatne!
Uwaga nr 4: śruby zrobione są z gownolitu i łatwo się wyrabiają. Przy problemach z odkręceniem opukać najpierw śrubę przez bita krzyżakowego. Najlepiej wymienić na nowe.
Uwaga nr 5: plastikowe nakrętki mocujące linki ssania no gaźników są delikatne.
Uwaga nr 6: sprawdzić, czy króćce gaźnikowe nie są uszkodzone, guma się nie kruszy. Jeśli tak - wymienić na nowe. Nieszczelności w tym miejscu są przyczyną wielu problemów z mieszanką i obrotami.
ROBIĆ ZDJĘCIA!
Do czyszczenia można użyć preparatu w sprayu do czyszczenia gaźników, benzyny ekstrakcyjnej. Nie używać metalowych/ostrych narzędzi! Pójść do łazienki (narażając się na komentarze matki/żony/kochanki), "pożyczyć" patyczki higieniczne ("Przecież masz dużo"), szczoteczkę do zębów ("Zobacz - ta już jest zużyta, kupię Ci nową").
Jeśli jest taka możliwość - przedmuchać na koniec wszystko powietrzem z kompresora.
Jeśli jest taka sposobność - czyszczenie przeprowadzić podczas nieobecności matki/żony/kochanki - do dyspozycji jest wtedy cały blat w kuchni i zlew.
Wersja dla leniwych - zanieść wszystko do mycia ultradźwiękami.
9. Poskładać wszystko w odwrotnej kolejności. Jeśli gaźniki nie były rozdzielane, mieszanka przed rozkładaniem była prawidłowa, regulacje po złożeniu nie są konieczne, jednak synchronizacja jest wskazana.
Piszę z pamięci, jeśli coś pominąłem, pytać, będę uzupełniał.
Rozbierasz na własne ryzyko! Nie biorę odpowiedzialności za szkody wynikłe ze złej interpretacji lub pomyłek w tekście! Nie jestem mechanikiem, powyższy opis zamieszczam na podstawie własnych doświadczeń z trzema gaźnikami.
Wszelkie pytania tutaj
Poradami słuzył Fotom