1. Kranik paliwa w położenie OFF (środkowe). Włączyć silnik, wypalić resztę paliwa z przewodów (chwilę potrwa).
2. Odkręcić śruby nr 1 i wyjąć zaczepy nr 2 owiewki po obu stronach zbiornika. Odkręcić śrubę nr 3.
3. Odkręcić śrubę nr 1 wewnątrz kranika (potrzebny długi śrubokręt krzyżakowy), zdemontować kranik, uważając, żeby go nie przekręcić. Odłączyć od trójnika przewód paliwowy nr 2. To ten idący od przodu motocykla.
4. Lekko podnieść zbiornik za tył i pociągnąć w kierunku tyłu motocykla. Porada: dobrze mieć kogoś do pomocy, kto odciągnie owiewkę na boki. Druga porada: bak lepiej się demontuje przed tankowaniem .
5. W trakcie przesuwania, odłączyć wężyk odpowietrzający od baku - nr 1 na następnym zdjęciu. Jest pod krawędzią, u góry, z przodu zbiornika. Zdjąć zbiornik.
6. Odkręcić sześć śrub nr 2 pokrywy airboxa.
7. Zdjąć pokrywę, wymienić filtr.
8. Złożyć motór odwracając kolejność czynności.
Artykuł napisał Fotom