• Przejdź do menu głównego
  • Przejdź do treści
  • Porady i "zrób to sam"
  • Pytania i odpowiedzi
  • Trasa Varadernia 2017
  • Varadernia 2017
  • Varadero 125 2001-06
  • Varadero 125 2007-12
http://varadero125.pl/ http://varadero125.pl/ http://varadero125.pl/ http://varadero125.pl/ http://varadero125.pl/ http://varadero125.pl/ http://varadero125.pl/ http://varadero125.pl/ http://varadero125.pl/ http://varadero125.pl/ http://varadero125.pl/ http://varadero125.pl/ http://varadero125.pl/ http://varadero125.pl/
Wszystko o Varadero 125 01-07

Dane techniczne przedliftowej Varaderki




POLECAMY!

Wizyt:
Dzisiaj: 10
Wszystkich: 207011



Menu
  • Varadernia 2021 v1
  • Regulamin zlotu Varadernia 2021
  • Strona główna
  • Artykuły
    • Hondą Varadero 125 do Norwegii
    • Wymiana przewodów hamulcowych na przewody w oplocie
    • Handbary Racetech FLX w Varadero 125
    • VARADERO 125 - test osobisty Szulera
    • Tłumik Dominator z wkładką dbkiller hard - odczucia
    • Wymiana oleju - fotorelacja
  • Zakup motocykla używanego - poradnik
  • Forum
Galeria
  • Varadernia 2016
    • Varadernia cz.1
    • Varadernia cz.2
    • Varadernia cz.3
    • Varadernia cz.4 TWIERDZA
  • Nasze maszyny
  • Varadero 125 mix
News
  • [2015.06.17] Wymiana przewodów hamulcowych

  • [2015.06.16]Handbary Racetech FLX

  • [2015.05.27] Naprawa czujnika STOP

Newsletter

Hondą Varadero 125 do Norwegii

Artykuły » Hondą Varadero 125 do Norwegii

 

 

Nasz kolega Marcin "Szuler" wybrał się swoja Hondą Varadero 125 wraz z pasażerką na niesamowitą wycieczkę - z polskiego pomorza na norweskie fiordy , zaliczając po drodze Szwecję oraz Danię.

Poniższa relacja pokazuje jak bardzo uniwersalna i niezawodną maszyna jest Varadero 125 i spokojnie można wybierać się na takie wycieczki nie tylko na litrowych potworach.

Wycieczka zamknęła się nawiniętymi ponad 6100 kilometrami. Zapraszamy do lektury!

 

Zapis relacji na żywo z forum:

Nadszedł czas wyjazdu i jednocześnie testu ostatecznego XL125V jako moto turystycznego

Maluch zapakowany, pogoda zgodna z prognozą - będziemy robić za złotą łódź podwodną 
Aktualnie kawka na rozbudzenie i o 10 start. Jak po drodze będzie internet to coś skrobnę.

Dodano: 01 Sie, 2015 21:01
Jesteśmy na kempingu 5 km od Hirtshals. Jutro o 12 płyniemy do Norwegii. Przejechaliśmy 1144 km ze średnią prędkością 58 km/ h. Czwartek jako złota łódź podwodna do tego walcząc z wiatrem, piątek i sobota OK. 
Patrząc na prognozę opadów w Norwegii wygląda iż będziemy kontynuować karierę pod wodniacką 
Maluch daje rady i my też.

Dodano: Nie 02 Sie, 2015

Po podjechaniu na check- in na prom okazało się iż mamy bilet na poniedziałek ( kupowałem w styczniu i tak byłem pewien iż jesteśmy na niedzielę, że nie sprawdziłem przed wyjazdem) . Za płynięcie dzisiaj chcieli dopłaty 204,0 EUR, więc nie pozostało nic innego jak wsiąść kierunek na exit i pozwiedzać północną Danię - co też uczyniliśmy. Z Norwegią witamy się jutro.

Dodano: Nie 03 Sie, 2015
Jesteśmy w Norwegii. Pierwsze wielkie zaskoczenie. Szukając jakiegoś klimatycznego kempingu na dwa dni - jutro ma padać - pojechaliśmy w kierunku Stavanger i w Lyngdal odbiliśmy lekko w lewo i pojechaliśmy do Apta. I tu zaskoczenie - początkowa wąska na 1,3 auta asfaltowa droga zamieniła się w szuter tak samo wąski, którym wyjechaliśmy na brzeg fiordu z widokiem i projekcją jak z drogi z Cetinje do Kotoru - kto był to wie. Jednym słowem REWELACJA!!! . Jak by ktoś jechał z Kristiansand to polecam
Jutro przeczekujemy deszcz a co dalej to się zobaczy
Uszczegóławiam drogę - na mapie 1: 600 000 jest to biała droga od Alleen do Apta przez Drange

Dodano: Pt 07 Sie, 2015
Jesteśmy w Bergen. Obejrzawszy starówkę (61 domów drewnianych) wpisana na listę zabytków UNESCO - i tyle do obejrzenia
Wyjeżdżając z kempingu w Apta pojechaliśmy do Stavanger droga nr 44 zwana North See Road - na początku wąska, malownicza i kreta (dało się jechać tylko 2 i 3 a nawet na nawrotach na serpentynach 1) a przed Stavanger prowadzi po rolniczych terenach przy brzegu morza. Dziwny jest widok krów pasących się nad morzem 
Widoki i drogi są niesamowite. Pomiędzy Stavanger i Bergen korzystaliśmy z 5 promów - i są tutaj dwie taktyki: porządkowi na promach najpierw puszczają motocykle to o ile jest czym podkręcic jedzie się pusta droga. Opcja dla nas - po zjeździe z promu robimy 10 minutowy popas i droga tez jest pusta. Pomiędzy promami ruch jest sporadyczny - na górskich/krętych drogach - bajka. 
Jutro odbijamy na wschód (ma nie padać) i okrężnie kierujemy się na Gerianger. Później zobaczymy - jak pogody na północy będą wredne/deszczowe to spadamy na wschód na Szwecję, a jak będzie dobrze (prognozy zmieniają się jak w kalejdoskopie) to atakujemy Lofoty

Dodano: Pią 07 Sie, 2015 21:41
W nocy planowo i rano nie planowo padał deszcz. Wyrwaliśmy się więc z betów skoro świt o 9 i powolnie się zbierając zakulbaczyliśmy o 12:30 za to bez deszczu a później nawet w słońcu i do teraz na sucho. Zgodnie z planem odbiliśmy na wschód. Z Bergen najpierw E16 a później w Vos w lewo w drogę nr 13. 
I tu niespodzianka - trafiamy najpierw na małą Transfogarską w kierunku od południa na północ, później coś jak Durmitor jedynie mniej skał, bardziej zagospodarowany teren (dużo hytek i linie elektryczne), dużo śniegu i pewnie dlatego żadnych wypasanych zwierzaków. Na szczycie ( ok 1200 npm) tunel jak na Transfogarskiej i zjazd już bez wyrazu. Jedynie gdzieś w jego połowie widok na fiord jak z góry na Kotor. Na dole Dorota zwiedziła drewniany zabytkowy kościół - ja sobie odpuściłem- 60 NOK to trochę przesada. 
Do Geiranger mamy już tylko ok 200 km, czyli jutro powinniśmy dotrzeć

Dodano: Sr 12 Sie, 2015
Jesteśmy w Szwecji. Okazało się iż tak jak standardem na kempingach w Norwegi jest dostęp do internetu tak w Szwecji można o nim zapomnieć. 
Dzień gdy dojechaliśmy do Geiranger: 
1) Wyjechaliśmy z noclegu oglądając po drodze kościółek i dalej drogą nr 55 od Sogndalsfjora na północny - wschód i NIESPODZIANKA!!!! Od Skjolden do Tutagro zaczęła się wspinaczka - 10% nachylenia i prawie 10 km na 2 biegu z prędkością 35-40 km/ h. Wyjechaliśmy na wyżynę ( w najwyższym miejscu ok. 1400 mnp), wokół szczyty dużo wyższe. Dużo śniegu, widoki takie iż ten rejon dostał remis z widokami we wschodniej Turcji. Jeżeli teraz było tam tyle śniegu to podejrzewam iż Ci co jeżdżą w czerwcu lub na początku lipca nie mają szans przejechać tej trasy - POLECAMY!!!!!!

2)Geiranger fiord - trzeba przyznać iż robi wrażenie. Nie wjechaliśmy na punkt widokowy bo był w chmurach ale i tak widok niezły. Jechaliśmy trasę od południa na północ. Maluch dal radę

3) Drabina Troli - gdyby była to moja pierwsza tego typu droga to może bym się zachwycił. Ponieważ ileś już widziałem to stwierdzam iż jako obiekt budowlany robi wrażenie natomiast jako trudność techniczna i wrażenie z projekcji nie umywa się do " drabinki " z Cetinje do Kotoru w Czarnogórze.

Ponieważ prognozy na Norwegię były deszczowe a do tego okazało się iż przy możliwościach przebiegowych dziennych malucha przy naszym trybie funkcjonowania Lofoty są nieosiagalne, pojechaliśmy na północny - wschód do Roros a później do Szwecji. Pozwiedzamy ciekawostki w Szwecji jakiś tydzień i kierunek Dom
Mamy farta iż upały męczące Polskę nas ominęły

Dodano: 25 Sie, 2015
No i właśnie skończyła się kolejna przygoda. Dotarliśmy do domu. Nawinięte 6123 km, dużo nowych wrażeń i refleksji .

 

Szwecja:
- zupełnie inny klimat krajobrazowy niż Norwegii Dużo wody, zieleni i pagórki/góry nie osiągające wysokości powyżej linii lasów
- baza danych w TomTom jest do d.....y . Okazało się iż mimo że białe drogi na mapie są w TomTom Riderze którego używam, natomiast nie było miejscowości umiejscowionych poza żółtymi drogami i nie nawigował mi po białych. Nazwy na drogowskazach oczywiście nie zgadzały się z tymi na mapie (skala 1:600 000) i pozostało jechanie wg. słońca. Było ciekawie. Wjechaliśmy do Szwecji na wysokości Roros w Norwegii, w Tannas zjechaliśmy na białe drogi - wszystkie szutrowe. Nawet drogi żółte były odcinkami szutrowe
- duże przestrzenie, mało ludzi - klimat spokoju i ciszy
- Muzeum Szwedzkich Sił Powietrznych w bazie lotniczej Malmen w Malmslätt koło Linkoping super ciekawe. Najlepsze muzeum pod dachem jakie kiedykolwiek zwiedzałem.
- ceny spadły do poziomu akceptowalnego ale tylko w sklepach: chleb 8 zł, piwo ok. 5 zł. We włoskiej knajpie w Visby jakieś danie było za 600 SEK.
- można znaleźć mniejsze, kameralne kempingi

Powrót:
- po powrocie z Gotlandii, która nie była pierwotnie w planie, zwykła dojazdówka do domu, tyle że bocznymi drogami. Ze Szwecji do Danii przepłynęliśmy promem z Helsinborg do Helsingor i z Danii do Niemiec z Gedser do Rostoku. Dalszy powrót z przerwą na zwiedzanie Peenemunde i później po promie w Świnoujściu zderzenie z chaosem, bezmózgowością i agresją na naszych drogach. Witaj polska rzeczywistość

Zdjęcia:


Pierwsza granica


Polski akcent na lotnisku w Anklam


Nocleg u P.Helmuta


Spotkane na drodze


Druga granica


Pierwszy kemping


Na plażę w Danii można wjechać autem


Na promie do Norwegii-maluch nie wie co go czeka


Szutrem do Apta


Szutrem do Apta cd


Droga Morza Północnego przed Stavanger


Niespodzianka- krowy nad morzem


Bergen-stary port - UNESCO


Droga 55


Droga 55 cd


Przed Geiranger


Zjazd do Geiranger


Geiranger na zjedzie


Wyjazd z Geiranger


Przed Drogą Trolli


Za chwilę Droga Trolli


Droga Trolli


Zabytkowy kościół


Starszy brat spotkany na parkingu


Zabudowa jednorodzinna po norwesku


Roros - UNESCO


Renifery hodowane na wolności-Szwecja


Obiadek na trawie


Zwiastun jednostki wojskowej


Muzeum Szwedzkich Sił Powietrznych koło Linkoping - pierwszy hangar


Muzeum Szwedzkich Sił Powietrznych - Supermarine Spitfire


Muzeum Szwedzkich Sił Powietrznych - historia zestrzelenia DC-3 przez Rosjan 13.06.1952 wraz z pokazaniem wraku wyciągniętego z morza


Test osobisty XL125V - solo na podjeździe 10%


Test osobisty XL125V - solo na podjeździe 10% - cd


Droga na zachodnim brzegu Gotlandii


Muzeum wsi Gotlandzkiej w Bottarve


Najbardziej klimatyczny kemping - Ljugarn - wschodnia Gotlandia


Droga na wschodnim brzegu Gotlandii


Visby stare miasto - UNESCO


Szutry południowej Szwecji


Rysunki z przed Naszej Ery na skałach w Tanum - UNESCO


Cmentarz po szwedzku


Spotkane na drodze


Ostatni zachód słońca w Szwecji


Peenemunde - okręt podwodny


Peenemunde - V1 - tajna broń Hitlera


Prawie w domu - prom Bielik w Świnoujściu

Podsumowanie wyjazdu:
- 
Dania - 4 dni: mili, kontaktowi ludzie, nudnawa krajobrazowo
- 
Norwegia - 7 dni: trzeba koniecznie pojechać raz i zobaczyć, ludzie uprzejmi ale po załatwieniu tematu zero rozmowy
- 
Szwecja - 10 dni: mili, kontaktowi ludzie, krajobrazy różnorodne. Kraj do którego jak ktoś lubi spędzać czas na łonie natury (las, woda, rybki) można spokojnie jechać. Mało ludzi a ceny na poziomie akceptowalnym.

Pogoda: na 22 dni w drodze tylko 2 dni deszczowe. Parę razy pokropiło jak ksiądz kropidłem - ale to nie deszcz :P

Noclegi: na 22 były 2 w pokoju a pozostałe 20 w namiocie. Żaden na dziko. Okazało się iż jak jest droga w bok to przeważnie albo szlaban, albo zakaz ruchu lub wjazdu. Trafiliśmy na 3 miejsca gdzie moglibyśmy się rozbić, ale była to pora obiadu więc jechaliśmy dalej.

Koszty:
- paliwo średnio: Dania - 6,31; Norwegia - 6,65; Szwecja - 6,05
- nie udało nam się zamknąć w magicznej 1 zł/km. Wyszło 1,28 zł/km. Duży w tym udział mają promy. Bez kosztu promu na Gotlandię która nie była planowana - 1,19 zł/km.
Dzięki temu iż pojechaliśmy maluchem koszt paliwa zamknął się kwotą 21,13 zł/100 km :P 
Szczegółową ocenę malucha na wyjeździe zamieszczę w Teście osobistym.

Teraz możemy myśleć o kolejnym wyjeździe czego i Wam Życzymy

 

Do komentowania zapraszamy TUTAJ

drukuj
« powrót
Wszelkie prawa zastrzeżone by Darth80 2015 varadero 125 honda motocykl motor forum portal
design by: styleshout
Script logo